Next
Exhibition
Individual exhibition in JAPAN
MIBU. Tochigi Prefacture
--------------------------
FROM 6 TO 13 DECEMBER 2017
--------------------------
EXHIBITION FOLDER
Joaquín Castro San Luis
Member of the National Association of Art Critics
Jordi Isern knows how to be strong and at the same time poetic in his paintings. He revoques his sensitive soul in each one of the paintbrush's movements, which slides on a palette rich in colour. He sings to nature from the lyricism, although he does it by means of the impact, in such a way that he brings to bear a wide register of possibilities at the precise moment. All the landscapes he presents are loved by him, in an intense manner that he uses for a passionate devotion, to what he most likes and pleases him which is painting. Isern is very demanding with his own work, always searching for the light, as his first imperative. He ennobles the landscape, to which he gives elegance with the yellow of the wheat fields or with red poppies in orgy of colour. All of this is a consequence of the command that he exerts in his work, and the capacity to see and observe which makes him a painter of large perspectives with an amazing serenity. In his work, Isern pays special attention to the woodlands, which he reflects in an excepcional manner, as well as the distant mountains, always with soft and faint lights, virtues that place him, among others, in an uppermost position within the Spanish landscape painters.
Josep M. Cadena
ISERN I LA SERENOR DE L’ESPERIT

Encara que nascut a Barcelona l’any 1969, Jordi Isern és pintor de l’Alt Camp, de la Garrotxa i, en general, de les terres de l’interior de Catalunya, encara que també ha manifestat el seu interès artístic i humà per altres llocs geogràfics quan l’atzar o la curiositat creativa l’han portat a connectar amb ells. Escollí com residència habitual la vila d’Alcover, d’on és originària la seva família per la branca paterna, per a trobar des d’allí la satisfacció de captar la història que encara conserven antics carrers, places i cases que es troben tan relacionades amb el misteri de la Natura. Perquè és especialment en els camps de blat i fajol, tan verds quan creixen i tan grocs quan maduren; en els cels que s’emboiren; en les muntanyes que presideixen des de la llunyania; en els rierols que transiten entre prats i en les masies que encara queden, quan els seus sentits s’afinen i, entusiasmat pel que troba però amb sentit clar del que li cal fer com pintor, descriu el que veu i sent.

La figuració d’Isern no defuig mai la representació dels paisatges que el seu innat sentit de la bellesa i que la gran capacitat que té per a relacionar colors el porten a escollir. Disposa d’una ben treballada tècnica i sap combinar els efectes pictòrics per a aconseguir els efectes que busca. Però això no és mai prou per a ell. Necessita de l’emoció i de la voluntat de construir una obra, feta quadre a quadre, en la qual quedi ben reflectida l’afirmació de què la terra és millor que l’ésser humà que la senyoreja i que es serveix d’ella. Perquè, malgrat tots els atacs que pateix des de que el món és món mai no deixa de donar fruits i de convidar-nos a què asserenem els nostres esperits després de les inevitables tormentes i fem, units i benavinguts, l’obra coral que ens pertoca.

Pintura de pau, basada en el fet repetit i sempre nou que ofereix la Natura en la qual vivim immersos, encara que molts són els que no es volen adonar si no és en moments de descans o vacances. Isern ens ho fa veure, però, com una constant a la que s’hi pot arribar contemplant els seus quadres. La idealització que hi ha en ells mai no deixa de trobar-se connectada amb la realitat existent i que és com un Paradís que podem tocar i visitar si sabem aprofitar les nostres capacitats cognoscitives de la mateixa manera com ho fa aquest artista. La nostra societat és l’actual, però per a què puguem fruir veritablement d’ella hem de sentir que enllaça tant amb el passat com amb el futur pel que fa al que és essencial, dins de la relació amb l’entorn i amb el desig –perquè no?- d’eternitat.